您当前的位置:首页 > 海上渔庄

奇妙独特的平和生活

时间:2007-11-23 00:00:00  来源:平和学员  作者:明霞 Ann
简述 :Ann 中文名叫明霞。在平和浸泡4个月从3B跨越到7B,离开平和后,Ann学习努力,顺利就职,并在职场营造适合自己的英语学习环境,写英语文章,找机会说英语,带动同事练口语。此文是她投稿给平和网站的英语习作,记录了她缤纷思绪的浪花一朵

                                               奇妙独特的平和生活

           明霞   Ann

                           2007-10-13

   

美妙生活,需要寻觅

今天,在办公室埋头工作时, 一位同事过来对我说,我在网上看到了你的照片。原来,这位同事在平和网站浏览,惊奇地看到了那上面有我的照片。

 

   有很长时间了,我都忙于工作,没有足够的时间上网冲浪。同事的提示,让我不由想起了在我平和英语渡过令人难忘的点滴。在平和,不仅仅是英语能力的提高,同样你也能享受到美妙的生活。

 

 纯英语浸泡、结交朋友,享受课间水果茶点、参加英语汇报汇演或外出郊游,这,便是我在平和的学习生活。我竟然找不到合适的字眼来描述我在平和的生活,除了“奇妙”!

 

       大地回春冰雪消融

我与平和的老师们和同学们结下了友谊,当我求职时,他们给我一些中肯的建议并帮助我修改完善我的求职书。当我对生活的问题有困惑时,我会和我的同班同学用英语进行交流沟通。

 

在平和,我学会了如何自学英语的方法。让我引以为豪的是,我也把这种方法传授给我也在学英语的同事们,为营造一个学英语的好环境,我把在平和学过用过的纯英语交流法,运用到现在的生活工作中,当我登陆互联网时,我会利用Skype与我的同学们与用英语进行对话交流。

 

  回想平和,未曾料留我脑海最深刻的记忆便是“奇妙”和“生活”这两个层面。此刻,只想告诉我自己,如果有时间和机会,我想再度去平和,享受那奇妙的生活。

 

       明霞所在的班级和任课老师 

 

  Mohan(7B),Mary(6C),Nympha(5B),Ed(5A),Aaron(4C),Adam(4A),Ed(3C),Rose(3B), 

 

附 英语原稿 

Fantastic

明霞   Ann

2007-10-13

 

入学平和,我从3B开始

Today, when I am working in my office, one of my colleagues tells me "I see you on the website ".They are surprised to find my pictures on GLV website.

 

Long time with the busy job, I don't have enough time to surf the website. Its recalls me to remember the fantastic life in GLV. Not only do learn English in GLV, but also you can have the wonderful life.

 

Learning English, Making friends, enjoying the banana and attending the presentation, or go outing are major life in GLV. How can I find the suitable words to describe the life when I study in GLV? Only fantastic!

 

       4个月后,我从7B结业

I make friends with teachers and students of GLV, when I want to find job, they give me suggestion and also check my resume. I feel some problems in my life while I will talk with my classmates who studied with me in GLV.I also learn how to learn English by myself. It's proud of me to teach my colleague learning English. I make good environment to learn English on the line and talk with my classmates on SKYPE.

 

The life when I study in GLV and the memory what I recall are both fantastic. Only tell myself if I have time, enjoy GLV again!

 

      翻译及编辑: 洪秀娟

来顶一下
返回首页
返回首页
发表评论 共有条评论
用户名: 密码:
验证码: 匿名发表
推荐资讯
杭州员工大会:春暖迎校庆,花开在平和(图文)
杭州员工大会:春暖迎
新东方教育同仁莅临平和英语村指导交流
新东方教育同仁莅临平
杭州平和五周年:魅力平和,英语人生(图文)
杭州平和五周年:魅力
高桥初中:谈笑皆英语,春雨润无声
高桥初中:谈笑皆英语
相关文章
    无相关信息
栏目更新
栏目热门